10 saker om mig

Har sett flera bloggare göra såna här listor och jag tycker det är superintressant att läsa sån fakta om andra, så jag tänkte att här får ni en om mig.

1. Jag ÄLSKAR sushi. 
 
2. Jag får typ ångest om jag sover för länge om dagarna. Känns som att jag sover bort hela dagen. Så även fast jag är ledig så ställer jag klockan så jag kan gå upp i tid och göra lite nytta innan jag slappar. Och ibland gör jag inte ens något vettigt, utan typ äter frukost, sitter vid datorn och chillar. Men känns alltid bättre än att sova bort den tiden.
 
3. Jag har linser på mig dagligen. Försöker ha glasögon ibland, men tycker dom mest är i vägen och så tycker jag inte att jag passar i glasögon. Har jag inget av det ser jag max två, tre decimeter framför mig innan det blir suddigt. Hade så gärna velat göra en ögonlaser-operation.
 
4. Jag är väldigt principfast och har svårt att ändra rutiner eller något man har planerat. Jag vill att saker ska vara på det sätt jag tycker är rätt.
 
5. ..Vilket gör att jag vill planera allt så mycket som det bara går. Skulle aldrig klara mig utan en kalender och gillar att styra upp saker i tid. Hatar folk som alltid ställer in i sista sekund eller tar alldeles för lång tid på sig fast man sagt en tid som gäller.
 
6. Jag är ganska blyg när det kommer till sociala sammanhang och är inte den som hörs och syns mest i rummet. Däremot kan jag prata hur mycket som helst när jag är med mina närmsta vänner.
 
7. Jag är, och kommer nog alltid vara, "en sportig tjej". Älskar sport. Både att spela själv och se. Sport är livet.
 
8. Oftast när jag går och lägger mig tar det inte mer än 10minuter innan jag somnar. Har jättelätt för att somna. Gäller även i bilen, på flyget och framför teven. Blir trött när jag bara sitter helt still. Samtidigt har jag jättelätt för att vakna också. Larmet hinner oftast aldrig gå mer än en, två signaler så slår jag upp ögonen direkt, stänger av larmet och går upp. Kan inte snooza, för då ligger jag bara och väntar på att larmet ska ringa igen.
 
9. Jag ser nästan bara serier nu mer. Tycker det är så mycket bättre än film. 
 
10. Jag är otroligt snål (Jag säger dock ekonomisk och sparsam, men övriga i familjen håller inte med). Nästan så jag kan bli lite dumsnål ibland. Men sen när jag väl vill slösa på typ shopping, inredning, smink, resor osv så sprättar jag gärna pengarna. Men äta ute allt för ofta, ta bilen/bussen istället för cykeln, köpa cola eller godis bara för att man är sugen, nä då sparar jag hellre nån krona. För enligt mig är det ju oftast dom där små dolda utgifterna som gör att månadskostnaderna rinner iväg lite mer än man tänkt sig. ;)
#1 - Sarah

De här va kul att läsa :)

#2 - Mirre Sweetwords

Roligt att läsa mera om dig, =D

#3 - MALIN

Haha håller med dig på punkt ett - jag älskar också sushi! Kram

#4 - NICOLE

Å så kul att läsa :D de två första håller jag verkligen med om!

#5 - jessy

Roligt :D

#6 - ullie

Ekonomisk säger ja o det är ju bra. men sova länge är min last eller ja kanske är upps som nu till tre halv fyra på morgonen o sover till elva så ja nattugglan ullie heter ja ha ha

#7 - Carro

Härligt att läsa lite om dig :)

#8 - Kattis

Alltid roligt att läsa dessa listor tycker jag, kul att lära känna dig lite mer!☺

#9 - Sara Ekman

kul att läsa :)

#10 - Linda

Åhl, sushi är så himla gott!

#11 - Celine

Dom två första stämmer in på mig med! :)

#12 - Ida Gratte

Kul inlägg :)

#13 - Amanda Jona [FOTOGRAF]

Haha åh, jag är också otroligt ekonomisk (på gränsen till snål)! Min familj kallar mig till och med för Coupon Queen för att jag i princip bara handlar saker som är på rea eller på ett bra erbjudanden. Kan också gå överallt för att slippa betala för bussen, haha ;) Dock sparar man ju så himla mycket pengar på det sättet, så när jag väl vill shoppa kan jag göra det ordentligt ;)

#14 - Natalie

Roligt inlägg! ÄLSKAR också sushi, det bästa jag vet i matväg, kram <3

#15 - Matilda Berlin

Men åhh vad kul att läsa! Instämmer helt i punkt 10 ;) Kram

#16 - Zara

Håller med om 6:an är typ likadan 😜 Om man inte dricker kanske för då blir jag över social :)