Wanties - Mom jeans

Nr 1-3 är från nelly och det sista paret är från gina tricot.
Något jag sett mycket på senaste tiden är dessa high wasted jeans med lite slitningar och loose fit. Jag är inte helt insatt i modevärlden men nu verkar dessa kallas mom jeans. För ett par år sen tyckte jag denna modell också var poppis men då kallade man de boyfriend jeans. Nåväl, jag kan ju också vara ute och cykla helt, vad vet jag.

När dom började synas här i somras så tyckte jag inte riktigt om modellen, men allt eftersom har den åsikten ändras mer och mer till det positiva. Nu tycker jag dom är hur balla som helst! Jag har dock ett problem. Denna modell brukar sällan passa mig, vilket är otroligt tråkigt. Tar jag min rätta storlek så är de ALLDELES för korta i benen. Anklarna ska ju synas på denna modell, men med mig så syns typ halva vaden. Och går jag upp 1-2 storlekar så längden passar så drunkar jag i dom istället. När jag köper jeans så köper jag alltid rätt storlek men med extra långa ben, vilket inte verkar finnas som alternativ på dessa. Jag som verkligen vill äga ett par! 
#1 - Netti Starby

Boyfriend jeans är ännu mer lösa och oftast mer låga i midjan. MOM jeans har alltid hög midja och en aning lös passform men smalnar av vid vaderna. Förstår att du bli förvirrad och jag blir förvirrad av dessa girlfriend jeans som även finns! :-D Kramis

#2 - Sara Ekman

så snygga! :)

#3 - Zara

Sv: ja tiden går verkligen snabbt!
Snygga jeans!

#4 - Hanna Karlsson

Vilka snygga jeans!

#5 - elin

Så snygga jeans!<3

#6 - Linda

Snygga!!

#7 - Matilda Berlin

Tycker det är såååå fint på andra, men ser verkligen förj*vligt ut på mig haha! Så tråkigt =( Kram

#8 - Natalia

Såå snygga!

#9 - Ida Gratte

Supersnygga byxor!! :)

#10 - Annie

Men eller hur ;) jag instämmer, brukade inte dem kallas boyfriend-jeans? ;)
Festligt ;)

#11 - Anita

Snyggt!

#12 - Dixi Wonderland

Fina :D

#13 - Carro

Så snygga!!!

#14 - Kattis

Samma för mig att denna modell sällan passar på mig så har lite svårt att gilla den!:P

#15 - jessy

Snygga :D

#16 - Felicia

snyggt