Top 3 faves

Med min problemhy är det inte alltid lätt att hitta foundations. Jag är väldigt röd och har orenheter som måste täckas, men samtidigt kan jag ibland bli yt-torr och då ser oftast heltäckande foundations väldigt kakiga ut. Men Born this way från Too Faced är verkligen underbar och blir superfin på huden. Jag har verkligen ingenting att klaga på nu när dom dessutom kommit ut med två ljusare varianter. Den förra "ljusaste" var nämligen för mörk för mig så blev lite ledsen när jag först inte kunde testa den. Och nu när Sephora har öppnat webbutik är den ju mycket lättare att få tag på också.

Även fast jag är en blekfis behöver jag inte alltid se ut som en. Jag har jättesvårt att få färg under sommaren och får jag det så får jag möjligtvis lite på armarna och benen. Nästan ingenting i ansiktet. Då är denna bronzer från Make Up Store helt perfekt. Över hälften av alla jag provat gör så jag får en riktigt ful orange ton, men denna har grönt i sig som gör att det blir en superschysst bronzig look som även passar oss ljusa.

Min favorit-ögonskuggspalett of all times kommer från Anastasia Beverly Hills ---> Modern Renaissance. Helt sjukt hur många olika varianter av sminkningar man kan göra med denna. Pigmenten är helt otroliga och jag bara älskar alla dessa varma färger. Favoritfärgerna just nu är de orangea och de rosa. 
#1 - MALIN

Skulle SÅ gärna vilja prova Too Faced's foundation! Kram

#2 - Netti Starby

Vad kul med nytt smink! :-D Kramis

#3 - Johanna Utterberg

Åh vilka härliga tips! :)

#4 - Carro

Härliga tips! :)

#5 - Zara

Sv: ja, förstår det, handla massor! Var inte alls mycket folk i morse när vi kom dit ☺️
Roligt att du hittat saker för dig!

#6 - Bella

Bra tips!

#7 - elin

Bra favoriter!<3

#8 - Gabriella

Jättefina färger på paletten!!

#9 - Emilia

Åhh, bronzern ska jag kolla in!

#10 - Asylmamma

Åh vad härligt att du har hittat rätt nyans av din foundation! Så himla svårt när man är lite ljusare..