Ardell wispies

Nu har jag börjat använda lösfransar när jag vill att sminkningen ska bli det där "lilla extra". Har inte hunnit prova så många olika varianter än, men dom jag kan tipsa om är Ardells wispies. När jag väl ska ha fransar så vill jag ha några som är lite mer extrema, annars kan jag lika gärna vara utan. Dock ska dom inte bli så svarta så det blir en tjock matta, utan det ska vara ett genomskinligt band och så ska de vara lite sådär fluffiga längst ut.


Mina 3 bästa tips för lösfransar:
 
1. Se till att limmet får sitta på 30-60 sekunder innan ni börjar fästa dom. Börjar ni för tidigt så glider limmet bara runt och det blir svårt för fransarna att fästa snyggt. Så vänta hellre lite för länge än för kort stund. Brukar även sätta fast dom med en pincett för att få bättre kontroll.
 
2. Jag böjer eller målar aldrig mina egna fransar eftersom jag tycker dom blir i vägen när jag ska sätta fast lösfransarna. Jag kan dock avsluta med lite mascara för att "fästa" mina egna i lösfransarna så dom inte syns.

3. Och visst kommer ni ihåg att man kan återanvända lösfransarna ganska många gånger om ni pillar bort limrester och rengör dem med make-up-remover.
#1 - Johanna Utterberg

Åh vad fint! :)

#2 - Amanda

Så himla bra tips<3

#3 - jessy

Bra att du delar med dig om tips! :D