Morgon-lista

 

När går du upp? 
07.10 på vardagarna och mellan 8-9 på helgerna.

Vad är det första du gör varje morgon? 
Går raka vägen till badrummet och stoppar i linserna, tvättar ansiktet och lägger på serum + dagkräm. 

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon?
Kanske 10minuter. Sen sminkar jag mig i mitt sminkrum i kanske 15min, så totalt "fix" på morgonen blir ungefär 25-30min

Är frukost viktig?
Jag älskar frukost och tycker det är superviktigt. Jag klarar inte av att koncentrera mig om jag inte äter frukost. 

Vad äter du till frukost? 
En omelett gjord på två ägg och 40-50g fetaost.

Är du morgontrött?
Nä, inte speciellt. Vaknar på två röda så fort larmet ringer och brukar ej snooza så ofta.

Vad har du för alarm?
Iphones förinställda på "läggdags"-appen. Typ en ganska lugn instrumental trudelutt. Mitt safe-alarm ifall jag någon gång skulle lyckas försova mig (vilket inte har hänt på flera år) är dock en larm-tuta som verkligen hörs.

Hur ser en perfekt morgon ut? 
Det är mina lördagar eller söndagar då jag är ledig. Då går jag upp vid åtta, äter frukost i lugn och ro samt bara njuter av att ha hela dagen framför mig.

Vad är det bästa med morgonen? 
Att man har en ny och härlig dag att se framemot.

Hur går du helt klädd på morgonen?
För det mesta i en morgonrock och tjocksockar/mysstrumpor. Är rätt frusen av mig.

 
#1 - Anita

Trevlig lista :D

#2 - Dixi Wonderland

Det första jag gör är att kolla mobilen. Sen går jag och pee pee på toan xD

#3 - Linda

Härlig lista <3

#4 - Alice Lindström

Rolig läsning :)

#5 - Jasmine

Vad du är aktiv på morgnarna, önskar att jag också vore de :)

#6 - Matilda Berlin

Åhh vilken rolig lista!! Så himla kul att läsa!! Kram <3

#7 - Emma Fernhagen

Vilken fin bild!

#8 - elin stridh

är också sjukt frusen :D så kallt nu!

#9 - Amanda

Så roligt med en lista!<3

#10 - Kattis

Roligt att läsa, låter som du gillar morgonen!:)

#11 - jessy

haha härligt lista :D

#12 - Frida

Nu blev jag sugen på en mysig helgmorgon <3