Mask of magnaminty och självkänsla

(null)
I veckan när jag gick på stan med min syster gick vi förbi lush och då kom jag på att jag sedan länge velat testa en djuprengörande ansiksmask därifrån. Och ut kom jag med denna - Mask of magnaminty.
 
Så här står det om den:
En mintig, universal mask med en blandning av milda men effektiva ingredienser, inklusive honung och kaolin för att hjälpa dig att bibehålla din magnifika hud. Den passar fet och/eller aknebenägen hy. 

(null)
Köpte även med ett ansiktsvatten som jag applicerar med bomullsrondeller efter att jag sköljt bort masken. 

(null)
Jag applicerar ett generöst lager och låter verka i 10 minuter. När man sköljer av den så brukar jag massera huden lite lätt eftersom den är lite kornig och känns som en skrubb då. Denna stelnar inte som den konseverade versionen (den finns i två olika). Och gud vad man känner sig fräsch efteråt! Tanken är att jag ska köra den en gång i veckan. Just nu har jag hunnit köra den två gånger och den känns verkligen toppen.

Visste ni förresten att jag tror det här är de första bilderna jag lagt upp när jag är osminkad. Jag har alltid haft problemhy och mått så dåligt över det så jag har aldrig vågat visa mig utan smink. Det har funnits vissa dagar jag tittat på mig i spegeln och känt mig så ful att jag inte velat vistas ute bland folk. Men nu, nu äntligen börjar det vända.
 
(null)
Bild 1 var alltså hur min hy såg ut för ett år sen ungefär. Det var två månader innan den bilden togs som min hy såg ut som värst. Tog olika mediciner mot både rosacea och akne och till slut började det ordna upp sig. Ett år senare, och jag har aldrig haft så bra hy som jag har idag. Visst, den är röd och lite fläckig fortfarande, men det är ingenting jämför med vad den har varit - och det är så skönt. Äntligen får man tillbaka lite självkänsla igen.
#1 - Alice Lindström

Vad roligt att du hittat något som funkar :)

#2 - sarah

aaa det måste ju fixas i bland =)

#3 - Alice

Härligt att du är nöjd med masken, och du är verkligen jättefin utan smink, seriöst, du har ingenting att skämmas för! <3

#4 - cecilia

älskar ansiktsmask!! :)

#5 - Denise

Wow vilken skillnad!

#6 - Sandra SG

kul läsning! Jag bör nog prova denna!

#7 - NICOLE

Å så underbart att huden har blivit bättre! <3 jag har den andra masken som liknar denna, något med coffee heter den.. båda är bra tycker jag =)

#8 - MartinaOlsson

Hej!
Hoppas att allt är bra med dig :)
Jag tänkte bara passa på att tipsa dig lite snabbt om att jag just nu har en tävling på min blogg där du kan vinna mina favoritsheetmasks från Tokkitokki. Så är du sugen på att testa några grymma K-beauty ansiktsmasker så är det bara att klicka på länken nedan och vara med och delta :)
https://martinaolsson.myshowroom.se/73369/tavling-vinn-mina-favoritsheetmasks-fran-tokkitokki/

#9 - Amanda

Åh så härligt att det börjar vända, du är superfin glöm aldrig det!! <3

#10 - Netti Starby

Jag har också haft en sådan hy för några år sedan och mådde jätte dåligt över det. Skönt att din hy har blivit bra nu och den där masken måste jag testa :-D Kramis

#11 - Ida

Så HIMLA skönt för dig att det löst sig och att du känner att det blivit så himla mycket bättre!!

#12 - ullie

självkänsla är viktigt men vet hur det är då den sackar :/ du ääär fin o osminkad me <3

#13 - Linda

Åh, älskar deras produkter!

#14 - My

Gud vad fin din hy har blivit!! Har också problemhy så vet hur de påverkar självkänslan :(

#15 - Matilda Berlin

Men alltså WOW vilken skillnad! Helt otroligt ju!! <333

#16 - sarah

jag älskar att städa och ha åning hemma =) i morgon ska jag rensa kläder .. och testa gammmla kläder =)

#17 - Johanna Utterberg

Vilket bra tips på mask! Du är så fin! så jobbigt när så mycket av ens självkänsla sitter i hur man ser ut <3

#18 - Wanderlust by Jona

Åh så underbart att du börjar känna dig bekväm osminkad! Vackra du!

#19 - Sara Ekman

Bra produkter! :)

#20 - Ellen Gräntz

Vilken skillnad! Skönt att det gett med sig med hjälp av mediciner och så :)

#21 - Sarah

Vilket bra tips :)

#22 - Sarah

Vilket bra tips :)

#23 - Our new home - Linnéa

älskar den ansiktskmasken!! Och så fin din hy har blivit!

#24 - Carolina Thoor

Skönt att det alltid går att lösa! <3

Sv; ja, alltid skönt då arbetspassen går bra :)

#25 - Ida - foto & häst

ääälskar lush's produkter! Använt dem så himla länge, Mask of magnaminty är fantastisk!! Och så härligt att din hud blivit bättre :)

#26 - Jonna Elb

Skönt att du hittat något som funkar! <33