5 fakta om mig

1. Båda mina föräldrar är från Finland. Så man kan säga att jag är halvfinsk eftersom jag är född och uppvuxen i Sverige, men helfinsk om man tittar på var mina föräldrar kommer ifrån. 
 
2. Jag är en ritkig sportnörd. Nu under vm ser jag minst 2 matcher per dag (plus highlights och summering av alla dagens matcher) och under vintertid ser jag mycket hockey, basket och innebandy. Både live och på tv. Dock ska det vara bollsporter, ser aldrig friidrott och skidor till exempel.
 
3. Jag måste ha "fullspäckat" schema. Har jag inget planerat på ett par dagar blir jag otroligt rastlös och får nästan lite panik av att jag inte har någonting planerat. Så jag måste öva på att även ta det lugnt. Vilket även tar oss till nästa punkt...
 
4. Jag har svårt för att tacka nej till folk. Jag tycker ju det är superroligt att göra massor med saker, men jag har svårt att tacka nej när jag märker att det börjar bli för mycket inplanerat. Istället är jag "snäll" och pressar in det nånstans ändå. Det är ju alltid roligt när man väl gör det, men ibland har dagen allt för få timmar.
 
5. Jag snoozar aldrig. Blir bara tröttare av att göra det, så jag kliver upp direkt när larmet ringer. Oftast vaknar jag med ett ryck när det ringer och är ganska pigg direkt. Är som piggast när jag stiger upp mellan 05.30-07.30. Är även rutinmänniska så jag gillar att få ungefär 6,5-7 timmars sömn varje natt, för då mår jag som bäst.
 
#1 - Emma Engström

Åhh känner så igen mig, älskar att ha fullspäckade scheman! <3

#2 - Alice

De tre sista punkterna är jag också, haha! xD

#3 - Hemmarecept

Kul inlägg!

#4 - Flisan

sv: den e sjukt bra :D

kul att läsa :D

#5 - Amanda%20Persson

oj vad jag känner igen mig i alla punkter haha, älskar sport, jag måste ha många bollar i luften för at inte bli uttråkad och jag kan inte säga nej till folk och jag snoozar aldrig, mina föräldrar är dock födda i sverige båda två, kram på dig :)

#6 - Wanderlust by Jona

Så kul att få läsa! Jag blir också extremt lätt rastlös, kanske är det därför jag har femtioelva olika jobb jag hoppar fram och tillbaka mellan? Haha ;)

#7 - Johanna Utterberg

Är likadan och snoozar heller aldrig! ;)

#8 - Jennifer

Min pappa är från Finland :)

#9 - Ellen Gräntz

Oj vad jag känner igen mig på många punkter! Förutom att jag inte har finskt påbrå, då. :)

#10 - torres

Rolig läsning :D Har också så svårt att säga nej till folk :( det är verkligen på gott och ont.

#11 - Frida

Ja verkligen :)
Kul lista! Jag känner igen mig på några av punkterna :D

#12 - sarah

aaa det är inte kul alls när det folk som är så

#13 - Josäfin Andersson

Jag snoozar inte heller! Blir bara segare och segare haha, ligger i sängen med mobilen tiden jag annars skulle "snoozat"!