Mensvärk??

Idag hände en obehaglig sak på jobbet som jag ej varit med om tidigare. Det började med att jag kände av lite mensvärk men jobbade på som vanligt. Inom en timma så blev det värre och värre, men jag tänkte att jag tar en värktablett efter nästa kund så klarar jag nog av dagen som vanligt. Kort därefter började jag kallsvettas och nästan må illa. Tog en kort liten paus, drack vatten, torkade svetten och gick ut och jobbade igen. 10 minuter senare hände samma sak. Kallsvettades som bara den (det blev sjöblött på tröjan och i nacken) och kände mig väldigt darrig/skakig och illamående. Kallsvettades så mycket så jag kände mig lite yr och kunde inte koncentrera mig på att göra jobbet så var tvungen att avbryta och gå hem.
 
Asså what, detta har ALDRIG hänt tidigare. Och så obehagligt när det kom inom 1-2timmar (jag satt liksom med samma kund hela tiden och kände mig fullt frisk med kunden innan). Och jag är en sån som hatar att vara sjuk och att dessutom avbryta en arbetsdag och gå hem, ja då ska det gå mycket till. Nu har jag tagit lite värktabletter och sovit mellan 12-16 så nu känns det bra igen. Så SKUMT. 
 
Har detta hänt för er någon gång? Vet att mensvärken kan vara ett helvete för vissa så förstår att detta kanske är normalt för endel, men när man aldrig ens tagit en värktablett mot mensvärk tidigare så känns det väldigt märkligt.
#1 - louise

Usch då! Jag har varit med om nått liknande och då hade jag infektion i livmodern pga min spiral jag satt in vet inte om du har spiral? Hoppas de släpper! <3

Svar: jag har ingen spiral och inga p-piller så kan ju inte vara något på grund av det :/ får hoppas att det inte händer igen, för då måste jag kolla upp vad det kan vara för något.
linneakin

#2 - Amanda

nee fy vad jobbigt, hoppas de blir bättre i morgon! kram :)

#3 - Netti Starby

Men fy vad jobbigt att du mådde så och jag har aldrig upplevt en sådan mensvärk. Kramis

#4 - Sara Ekman

Men fy vad obehagligt!! :( Jobbar ju själv på frisörsalong så vet hur jobbigt det är också när man börjar må dåligt och måste gå hem mitt i arbetsdagen och avboka alla kunder :(

#5 - jennifer

Kan vara blodtrycket eller blodsockret.. kolla upp det!

#6 - Ida - foto & häst

Men usch så hemskt!! Har haft riktig hemsk mensvärk 2 gånger dock har de "bara" varit att jag då har haft sååååå jäääkla ont i magen, inte vetat var jag skulle ta vägen typ. Men annars inga kallsvettningar eller mått illa eller något sånt. Har nästan aldrig mensvärk heller, kanske känner mig lite uppsvälld nere vid magen och så men då tar jag bara en alvedon så försvinner det :)

#7 - ullie

har du mens eller ägglossnig nu ?
ja har hmska mens grejer o ja ibland som du beskriver kan göra riktigt ont o man kan må illa o yr o svettas svår o säga men ja tror det va det du hade . för inget du ätit eller ? som du vet tänkte ja ? hoppas det är bättre kramar

Svar: jag fick mensen när jag fick sån värk! inget dåligt hade jag ätit, bara vanlig frukost som alltid. och inget som kan ha varit gammalt. det var som att jag fick akut lågt blodtryck eller något sådant!
linneakin

#8 - Flisan

sv: det gör du rätt i :D

åh jobbigt jag kan ha så ibland :/

#9 - Matilda Berlin

Men FYYYY vad obehagligt!!! Hoppas det är bättre idag!! KRAM FINASTE <3

#10 - Alice Lindström

usch vad obehagligt!

#11 - Wanderlust by Jona

Nej usch så obehagligt alltså! Hoppas du mår bättre nu!

#12 - Emma Engström

Hoppas verkligen att det känns bättre idag! <3

#13 - Johanna Utterberg

Sådär har jag det varje mens, just kallsvettning och sååå ont, så jag äter värktabletter på recept. Ibland kaskadspyr jag vid "anfallen" så jag förstår verkligen att du tyckte det var obehagligt, det är så jobbigt hur kroppen reagerar och hur olika det är för alla. :(

#14 - Julia

Ush vad jobbigt!!

#15 - Julia

Ush vad jobbigt!!

#16 - JoJo

men fy vad jobbigt :( skönt att det känns bättre för dig nu <3

#17 - Alice

Men oj, så obehagligt! Jag kände något liknande en gång, och då kräktes jag väldigt mycket, men det var inte magsjuka utan förmodligen något jag ätit under dagen. Du kanske har druckit/ätit för lite med tanke på värmen? Hoppas det inte kommer tillbaka, kram. <3