Fetaostbiffar

Fetaost-biffar med rotfrukter i ugn, sallad och tzatziki. 
 
Köttfärs är en av mina favoriter när det kommer till middagar på vardagarna. Du kan göra så himla många olika rätter med den och som absolut inte påminner om varandra. Köttfärssås & spagetti, taccos, chili con carne, lasage. Muuuuuums! En av mina favoriträtter med köttfärs är denna här ovan. 
 
*
 
Fetaostbiffar: 8st
Blanda köttfärs (typ 500g) med 1 ägg och 1 tsk timjan i en bunke. Krydda med 1 tsk salt och 2 krm svartpeppar. Tärna en förpackning fetaost och blanda ner i färsen. Forma färsen till 8 biffar. Stek i rikligt med olivolja ca 7-8 minuter på varje sida.

Rotfrukter i ugn:
Skär potatis, morot, palsternacka och sötpotatis i antingen skivor eller stavar. Lägg på en plåt och häll matolja över. Krydda med rosmarin och timjan (jag gillar att ha ganska mycket). Ha plåten i mitten av ugnen i ca 30min (220-225grader).
 
Tzatziki:
Riv en halv gurka grovt och lägg i en trådsil. Strö över salt och låt rinna av i 30 minuter. Krama ur saften med handen. Rör ihop med 2 dl matlagningsyoghurt, 2 vitlöksklyftor, 1 tsk oregano och 1 msk olivolja. 
 
 
#1 - ullie

åhh men blev hungrig så gott det såg ut m umms

#2 - Miss Jennifer

Jag älskar rotfrukter i ugnen :)

#3 - Matilda Berlin

Men alltså HERRE vad gott!! MUMS <33

#4 - Netti Starby

Åh vad gott och det där är min favorit maträtt! :-D Kramis

#5 - bylijo.se

Visst är det gott med fetaostbiffar. Hela måltiden ser god ut. Jag brukar också göra fetaostbiffar men i dag blir det köttbullar.

#6 - Carolina

Men åh så gott! Jag kan bara tänka mig att det är grymt gott :D

Sv; inte det? Ja, kan ändå förstå det då det blir så degigt i magen :P
Förresten har jag startat en ny blogg och hoppas verkligen att du vill fortsätta följa mig där :D

Svar: ja supergott! :)
linneakin

#7 - Alice

Åhhh, detta är ju så gott! Och man kan ju verkligen göra olika saker med köttfärs! ^^ Hoppas du får en bra påskhelg! <3

#8 - My

Åh vad gott :D

#9 - Sara Ekman

Åh vad gott :)

#10 - Josäfin Andersson

åh vad gott!! :D

#11 - Alice Lindström

Vad gott!