The Rain

 
Jag brukar inte tipsa om så många serier, men denna känner jag är värd att få lite uppmärksamhet här på bloggen. Jag älskar serier som är så spännande att jag fastnar direkt på avsnitt 1 och bara vill se mer och mer och mer (typ som med Stranger Things). Denna serie är verkligen en sån serie! Jag såg klart första (och än så länge den enda) säsongen på mindre än en vecka.
 
Det är en orginalserie från Netflix, som dessutom är DANSK! Jag älskade ju Bron så det är nåt med danska serier på senaste tiden. Denna kom ut 4 maj i år, så det lär tyvärr dröja minst ett år innan säsong 2 kommer. Dock har ju 13 Reasons Why precis kommit ut med sin säsong 2 så nu har jag ju ännu mer att se där också.
 
Åter tillbaka till The Rain... Denna handlar om två syskon som blir instängda i en bunker när ett virus bryter ut och dödar i princip hela befolkningen i Skandinavien. Efter ca 5år har maten tagit slut och dom måste ut och se vad som har hänt med världen samt försöka överleva till varje pris. Mer än så tänker jag inte säga, utan det får ni se själv!
#1 - Linnéa

bra tips:)

#2 - Linnéa

bra tips:)

#3 - Matilda Berlin

Men åhhh! Är så sugen på att kika på den, men ska försöka hålla mig tills efter tentorna. Men TACK!!! Kram <33

#4 - ajlimullersandvik.blogg.se

Jag har sett den och ÄLsKAR den. Sååååå kuslig och vidrig!

#5 - Alice Lindström

Funderar på att börja se den!

#6 - Miss Jennifer

Den har jag funderat på att se när jag är klar med Shadowhunters :)

#7 - Johanna Utterberg

Åh jag hörde om den idag, måste se den! :)

#8 - Alice

Spännande! ^^

#9 - Julia

Måste jag ju se!

#10 - Hemma Hos Felicia

HERREGUD vilken bra serie!! Jag tror att jag har tre avsnitt kvar och kan inte vänta tills jag får bänka mig ner i soffan! Varför kan det inte vara regniga dagar när man snöar in sig på någon serie!! :)