Hallen - Makeover!

Jag sa ju tidigare i våras att mitt nästa projekt här hemma skulle vara att göra om hallen. Nu kan jag visa lite före- och efterbilder. Dock är före-bilderna tagna i dagsljus och efter-bilderna nu under kvällen när det blivit mörkt, så ljuset och färgerna är lite sämre/annorlunda på efter-bilderna. Men ni ser ju hur det blev iallafall!

(null)

Det jag stört mig mest på är dom rödbruna listerna som dragit ner hela rummet. Så bara jag fick byta lister så lyfte det hela känslan från hyresrätt till bostadsrätt. Taklampan fyndade jag på Mio när dom hade rea i början av sommaren. 

(null)
(null)

Köpte även en ny hatthylla (den andra höll på att ramla ihop) och då passade jag på att sätta den på andra sidan för att få lite luftigare känsla. Hallen känns mycket bredare och större nu. 

(null) (null)

I våras fick vi även en ny och fräsch ytterdörr. Tänk vad lite färg och annat smått och gott kan göra. 

(null)
(null)

Saker jag fixat:
- Målat om taket i en fräsch vit färg
- Målat väggarna 
- Satt dit nya lister 
- Ny hatthylla samt bytt plats på den 
- Ny trasmatta (fyndat på loppis)
- Ny taklampa (hade bara en sån där kupa tidigare)
- Ska även lämna in de smala gamla trädörrarna på slipning/målning i september så dom blir vita och har något fint mönster på sig. 

Jag hade även velat lägga nytt golv men känner att det var nog så svårt i extrarummet och nu hade jag behövt göra hall och kök eftersom det går ihop, och det kändes svårt och jobbigt. Vill ha samma typ av golv som i sovrummet (se före-bilden). 
#1 - Sara Ekman

Så bra det blev <3

#2 - Ida

Åh så fint det blev, verkligen fräscht och snyggt :D

#3 - ajlimullersandvik.blogg.se

Att flytta hatthyllan är verkligen ett såååå smart drag! Det ser mycket större ut :D

#4 - Angelica Wåhlin

Ser jättefint ut ju!

#5 - Joanna

Vad roligt att se före och efter bilder. Så fint det blev.

#6 - Ulrika Webersköld

alltid så jätte skoj o göra om ja vill ha en garderob för ytterkläderma kommer bli super bra o vi har oxå brun dörr avskyr . de nya de sätter är brandsäkra dörrar men i björk . vvi hade en sån där vi bodde innan men ja jag vill bli av me denna fula så kommer nog klä ytter dörren med jätte mysigt o fint o bra hos er så kul

#7 - Lillan Kind

Så fint det blev!😊 Det gör verkligen jättestor skillnad med nya fräscha färger och lite ny inredning!

Svar: Ja eller hur!:)
Linneakin

#8 - lindajanssons

Åh vad kul med förändring! Älskar känslan när man är klar med något man gjort om hemma. Då myser jag av bara närvaron 😊

#9 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Så fint det blev, skulle vilja ha ny dörr jag med. Vår är hemsk och då ska man inte tala om innerdörrarna :(

#10 - Flisan

sv: det tkr jag verkligen hehe :D

va fint det blev :D

#11 - Louise

Men vad fint det blev! :D

#12 - My Nordqvist

Sååå fint!! :D

#13 - Alice

Så himla fint det blev, verkligen fräscht! :D

#14 - Johanna Utterberg

Vad fint och kul med lite förändring!! :)

#15 - Anita

Snyggt!

#16 - Jasmine

Vad roligt med förändring i hemmet. Det blev fint!

Svar: Tack för kommentar och gratulation!

Kram