Julfint på köksbordet

(null) (null)

I söndags steg jag upp lite tidigare för att hinna ställa iordning lite julfint i köket innan frukosten. Eftersom jag var bortrest första advent så hade jag inte hunnit ta fram adventsgrejerna så det fick bli nu till andra advent istället. 

Vi fick en amaryllis av Adams mamma i veckan så den passade jag även på att pimpa med lite mossa, flugsvampar och en röd kruka. Så fin! Den ska även bli lite röd/vit när den blommar. 

(null)

Eftersom blockljus har så himla mycket längre brinntid än kronljus så återanvänder jag förra årets "adventsljus". Tror även dom kommer räcka nästa år också, hehe. 

Vad har ni för stil på julpyntet? Jag är ju något av det gamla traditonella slaget och tycker julen är RÖD, guld/silver och grön. Det ska inte vara så mycket "stil" och "inredningsmagasin-vänligt". Jag vill ha nostalgi och påminnas om jularna när jag var liten. Den adventsljusstaken jag har i köket har egentligen för mycket "ny"-stil men jag har en gammal traditonell i trä i vårt ena sovrum. 
#1 - Netti Starby

Åh vad fint och jag gillar den gamla stilen. Men i mitt hem föredrar jag mer modernt. :-D Kramis

#2 - Sara Ekman

Så fint <3

#3 - Louise

Så fint och mysigt! :D

#4 - Emma Engström

Nämen åh så himla fint du har det! Mysigt med lite juldekorationer :D KRAM

#5 - Annie - Stora Små Äventyr

Vad mysigt och fint :)

#6 - Alice

Så himla fint! ^^ Jag är nog lite av en blandning, jag gillar det lite gamla och traditionella från när man var äldre, men även det lite nyare då vår lägenhet är ganska modern!

#7 - Jasmine

Men så fint! Kul att du dekorerar hemmet.
Här hemma har vi det ganska traditionellt, dock inte så mycket juldukar och -gardiner i år...

Svar: Tack för dina ord till inlägget om dag sju på vår Drömresa i USA! Kul att du uppskattar inlägget. Nu finns bilder och ord om fortsättningen på denna dag publicerad i bloggen.

Kram

#8 - Ullie

men så fint du gjort har oxå lite rött i år helt otroligt ja denna vita =)
ha en fin torsdag

#9 - Malin

Åååh, så mysigt!