Nyår

Gott nytt år allesammans! Visst känns det alltid lite härligt att starta ett nytt år. Vända blad och "lämna det gamla året bakom sig". Nytt år nya möjligheter. Även fast jag inte har några nyårslöften så är jag taggad på vad året kommer att erbjuda. 

Här kommer en liten recap på vad jag gjorde på nyår:

Först åkte vi lite skridskor på förmiddagen. Det var superhärligt att vara ute en sväng och få lite frisk luft. Efter det chillade vi hemma, såg småkronorna och for sedan till ett par kompisar för att fira under kvällen. 

(null)

I år slog vi till på stort och gjorde en femrättersmeny! En av våra kompisar är så sjukt duktig på att laga mat så han hade slängt ihop en supermeny. Dock glömde jag ta kort på efterrätten, som var pannacotta. 

1. Jordärtskockssoppa med rostade solroskärnor, örtolja och parmachips. 
2. Råbiff med bland annat ett 63-gradigt ägg och rotfruktschips. 
3. Hummerslider med tryffemajo. 
4. Oxfilé i rödvinssky med potatis/morötter. 

Allt var så gott så det är svårt att säga vad som var bäst. Men får jag välja två rätter så tar jag soppan och råbiffen. Så gott!

(null)

Klockan tolv gick vi ner till hamnen bredvid och såg det lilla vi kunde se av stans fyrverkerier. Vi skålade med lite bubbel och gick sedan in för att fortsätta med lite till sällskapsspel innan vi avrundade kvällen. 

(null)

Detta nyår får verkligen 5 av 5 stjärnor! Bara ätit gott, spelat spel och umgåtts med vänner. Precis så som jag vill att nyår ska vara. Hoppas ni också hade ett bra nyår! 
#1 - Ullie

råbiff är ju inget för mej tyvärr
önskar en fin fortsättning på året hoppas du får ett kanon år kram

#2 - https://siliiins.blogg.se/

Gott nytt år finis!

#3 - Lisa

Vilket mysigt nyår du hade :) Jag och min man och svärmor tog det lugnt, det var skönt det med :) kram

#4 - Netti Starby

Men oj vilken smarrig meny ni hade! :-D Kramis

#5 - Alice

Wow, vilket nyår, och vilken otrolig middag! :D

#6 - Sara Ekman

Gott nytt år <3

#7 - Jasmine

Vilken nyårsmeny - imponerande! Jag förstår att ni blev nöjda med aftonen.

Svar: Tack för kommentaren.

Trevlig helg!
Kram

#8 - korkochkapsyl

Så mysigt, vi hade också ett toppen nyår med lite familj från båda sidor. Önskar dej ett lika fint 2020 <3

#9 - Julia Svensson

Åh gud så gott!!

#10 - Johanna Utterberg

Låter som du hade en fantastisk nyårsafton och sååå mycket gott! :) Gott nytt år!

#11 - Annie - Stora Små Äventyr

Men åh vilket mysigt nyår du verkar ha haft :D

#12 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Låter som ditt nyår var jättetrevligt :). Håller med om att det är skönt att lämna ett år och gå vidare till ett nytt. Det är skönt att kunna blicka framåt och få en liten nystart :)