Kräftpasta med pesto och bönor

Jag gillar ju typ alla slags pastarätter, men när jag väl gör pasta hemma så blir det alltid spagetti och köttfärssås. Men häromveckan testade jag för första gången på ett nytt recept med kräftor. Det var så gott!

(null)

(null)

Recept på kräftstjärtspasta med pesto och bönor: 

Koka pasta enligt anvisningarna. Jag tog färsk pasta denna gång. 

Låt kräftorna rinna av kräftorna i en sil. 

Koka upp grädde, mjölk och majsstärkelser i ca 3min. Rör ner pesto, sojabönor, rödlök och låt koka upp. Krydda med salt, peppar och lite chiliflakes. Vänd ner kräftorna och låt allt bli varmt. 

Servera pastan med kräftsåsen. Jag la till lite tomat vid sidan om och toppade med parmesan men du kan även köra typ ruccola.  
#1 - Lisa

Ser jättegott ut :) Ha en fin söndag :) kram <3

#2 - Netti Starby

Älskar också pasta och vilket smarrigt tips! :-D Kramis

#3 - ajlimullersandvik.blogg.se

my gooood, älskar kräftor!! LÄNGTAR efter kräftor nu, som fan! Det ska jag se till att köpa nästa vecka när jag får lön :D

#4 - Jennifer

Men åh vad gott! :D

#5 - Emma Engström

Alltså hur gott?? Kräftor som är något av det godaste också, måste testa! KRAM <3

#6 - Emelie Andersson

Åh vad gott, älskar också pastarätter :D

#7 - Marie

Ohh så smaskens det vekar

#8 - Ullie

är ju inte glad i pesto men det där såg himla gott ut

#9 - My Nordqvist

Mums!! :D

#10 - Malin

Wooow vad gott! :D

#11 - Alice

Kul att testa något nytt, även om jag själv inte är ett fan av skaldjur! ^^

#12 - Frida

Åh vad gott! Älskar kräftor :D
Ja men verkligen!

#13 - Carolina

Åh detta måste jag verkligen testa, avgudar pasta!