Semesterhobby - Måla med akrylfärg

(null)

Nu när det varit lite halvdant väder har man ju behövt komma på något man kan göra inomhus. Jag är lite less att bara sitta och se på tv så jag grävde fram lite gamla akrylfärger, kikade lite youtubevideos och testade mig sedan fram. 

Jag började med nån solnedgång med vatten men den blev superful så jag var nära på att ge upp. Då såg jag en TikTok där hon målade blommönster som såg lite enklare ut. Kommer ej ihåg hennes användarnamn men har kopierat mönstret därifrån. Så passade på att byta ut en tavla i vardagsrummet när den var färdig. 

(null)


Sen hittade jag massa nybörjarvideos på youtube som visade olika tekniker. Man behöver inte alltid använda pensel utan man kan använda duttsvampar och knivar. Dock har jag inte det hemma så jag knycklade ihop lite hushållspapper och försöker rita lite moln med det. Blev inte världsbäst, men inte superdåligt heller. 

(null)


Sen gav jag mig in på det jag brukade rita back in the days, nämligen porträtt. Dock har jag alltid bara kört blyertsteckningar så det är ju en utmaning i färg. Och har fortfarande ganska mycket kvar på denna som ni ser. 

(null)

(null)

#1 - Netti Starby

Vilken rolig hobby och du är riktigt duktig! <3 Kramis

#2 - Biggeros

Så kreativ du är! Det är minsann inte lätt att färglägga med akrylfärger. Poträttet gillar jätte mycket!!

#3 - My Nordqvist

Wow vad duktig du är!!!

#4 - Marie

Oh waoow vad du är duktig

#5 - Alice

Men wow, så himla duktig du är! <3

#6 - Lisa

Vad duktig du är. Skulle också vilja kunna måla och rita :) Kram

#7 - Anita

Men duktig!! :D

#8 - Henrik Olsson - Föreläsningar

Riktigt snyggt!! :)

#9 - Ulrika Webersköld

Fint va duktig du är. Skoj o målA

#10 - Johanna Utterberg

Men wow vad duktig du är! Vilken talang du besitter!! :)

#11 - Emma Engström

Åh herregud, hur fantastiskt duktig är inte du?! Vilken talang du har! YouTube kan man verkligen få mycket bra inspiration på, därför man älskar att hänga där ibland haha :> KRAM

#12 - Enna

Wow så duktig du är! Har också pysslat lite med målning nu när det inte varit soligt ute :)

#13 - Malin Tarvainen

Tycker det blev asfint! Själv har jag svårt för just akrylmålning - vet inte varför men jag kommer aldrig överens med själva akrylen. 😂 Kram

#14 - Hanna

Men wow😍

#15 - Heléna

Wow - så duktig du är! Jag älskar att måla, men det har inte alls blivit i den omfattning som jag skulle vilja de senaste åren. Har dock laddat upp här hemma med både akryl och akvarell så när lusten faller på så ska det nog bli en och annan tavla här också 😁 Kram 💖

#16 - Joakim Ramqvist Hallin

Mmm,? 🤔.. Varför "bara" sitta inne och titta på TV? Brukar du göra det, ty vad betyder den för dig, vad ger TV:en dig? Nej, nu åter till kommentaren,.. 😊.. Vad mkt saker du hittade på, kreativiten hos dig blomstrar, ell? Hur som haver, hoppas du får en fin fre och härlig helg, kram fr lilla mig, 🤗..

#17 - Carro

du är ju grym!!

#18 - Malin

Men SÅÅ fint!!

#19 - Fotograf - FuckCancer - Tessie

Wow vad duktig du är!
sv: Ja, fika är nästan alltid riktigt smarrigt. :) Kram

#20 - Josäfin

WOOOOW vad duktig du är!! :'D