Vårig makeover vid matbordet

Sen jag plockade bort julpyntet i köket så har jag inte haft någon plan med inredningen utan den har varit lite hattig i väntan på våren. Hade svartvita nyårsgardiner och allt har bara stått lite huller om buller på fönsterbrädan. 

Men så idag var det strålande sol, nollgradigt och jag hade världens vårkänslor så då tänkte jag "Nu är det äntligen dags att göra det lite ljust och vårigt här inne!". Plockade fram allt ljust jag haft undanstoppat i inredningsväg och sedan var det bara att hitta saker som passade ihop med varandra. 
 
Och så här blev det:
(null)

Mormor hade hittat begagnade gardinlängder som hon sydde om till en kappa. Älskar att ha kappa i vårat kök för med gardinlängder ser det ännu smalare ut. Nu får vi bredd och maximalt ljus av fönstret. 
(null)

Och här får ni en liiiiten uppfattning om hur det såg ut innan. Svartare/mörkare detaljer och bara blommor huller om buller där bakom. 
(null)
 
Och under tiden jag grävde fram den gamla bilden så hittade jag även denna från i somras. Åh vad jag längtar tills det är så här grönt ute!
(null)

#1 - Marie

Titta så vårigt och fräascht =D

#2 - Lisa

Vad fint du har gjort :) Jag har också gardinkappor eftersom våra katter hänger sig i dom annars haha :)
Jättefint mönster på dina gardiner :) Ha en fin lördag kram <3

#3 - Netti Starby

Vad fint det blev och jag har också fixat lite hemma. :-D Kramis

#4 - Alice

Åhh, det blev ju superfint, och så himla härligt att ha skogen precis utanför! :D

#5 - Linda

Vad fint det blev! :D

#6 - Emma Engström

Men guud så fint!! Alltså blir alltid så sugen på att förnya och göra om efter julen och när våren är på g, får liksom ett lyckorus haha! <3

#7 - Ullie

så fint du har det .
ja men du passa på om du har ikea nära elle om du kan skicka efter . de kostar 96 för 2 längder !! så alltså ja har 5 grå o tå ita men kostade ju kn appt något men det är bara till typ 15 mars eller nåt om u har family o annars kan u ju bli det

#8 - julia

Fin blogg! Besök min också https://juliafreelove.blogspot.com/ <3

#9 - Lillan Kind

Så fint det blev, och tulpaner ger verkligen vårkänsla😊

#10 - ajlimullersandvik.blogg.se

ÄÄÄÄLSKAR ATT det våriga kommer fram så smått nu :D ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR!!

#11 - My Nordqvist

Så fint :D

#12 - Josse

Ville bara kika in och önska dig en trevlig söndag :)

#13 - Amanda (Swedish Passport)

Härligt med ljust och fräscht till våren! :D

#14 - Josäfin Andersson

wow så snyggt :D

#15 - Johanna Utterberg

Vad fint du gjort det! :D

#16 - Malin

Härligt med lite ljusare färger.

#17 - Emma Engström

Kappa i fönster är verkligen SÅ fint tycker jag!! Älskar <3 Hoppas du haft en superbra dag vännen! KRAM <3

#18 - Annie - Stora Små Äventyr

Vad fint :)

#19 - Angelica Wåhlin

Men så fint!

#20 - Jasmine

Vad fint det blev! Härligt med ljus och vårfärger i dessa tider.

(Sent) Svar: Tack för orden om min BuJo.

Kram