Palettblad

(null)

För ett tag sen fick jag några sticklingar av en kollega så nu har jag joinat palettbladsfamiljen. Jag har nästan bara haft gröna växter inomhus så har länge tänkt att jag behöver lite annan färg på blommorna så när jag såg hennes palettblad så blev jag sugen på att skaffa såna jag med. 

Idag passade jag på att plantera om dom. Tidigare har jag haft dom i shotglas så dom skulle få lite rötter, men nu kan jag ha dom i små krukor. Så fina! 

(null)
(null)

Ni som har palettblad får gärna dela med er av lite tips och tricks på hur man bäst tar hand om dom. Är det några lätta nybörjarmisstag som jag bör undvika? 
#1 - Ullie

ja men visst är de fina .man blir sådär lite mallig att man klarat av dem själv =)

#2 - Henrik Olsson - Föreläsningar

Jag är tyvärr inte rätt person att ge råd i detta :P

#3 - Fanny Ståhl

Det är så fint! Jag har någon form av palettblad hemma också, fast ute. Jag har tyvärr inga tips då det är första året. :)

#4 - Ida

Men åh så fina!! Vill köpa massa fina växter när jag flyttar hemifrån haha😍

#5 - Lisa

Vad fina. Älskar palettblad för dom har så härliga färger. :)

Kram

#6 - Alice

Åh, så fina! Skulle också vilja ha lite mer grönska inomhus. ^^

#7 - Netti Starby

Vilka fina växter! <3 Kramis

#8 - Beatrice

Åhhhh, så fint!! 😍

#9 - Emma Engström

Åh de blommorna är ju så fina, och himla roligt när det är olika färger! Me like <3 Önskar verkligen jag kunde ta hand om det dock haha! KRAM <3