Hej mitt vinterland

Åh det var så fint ute på förmiddagen idag. Trots att man jobbade så var man på strålande humör bara för att det såg så vacker ut. 

Så här såg det ut precis utanför jobbet:
(null)

Nu får vi bara hoppas att det håller i sig. Har ju varit så här i ett par veckor nu och det får gärna stanna så. Det jobbigaste är några plusgrader, blötsnö/regn för då blir det både mörkt och halkigt. Nä tacka vet jag ett par minusgrader och sol!


Och bara för att detta inte ska bli endast snack om vädret så kör vi en antingen/eller lista:

Lakrits/Choklad

Pizza/Hamburgare

Kaffe/Te

Mjölk/ Vatten

McDonalds/Max

Mat/Godis

Alkohol/Läsk

Sommar/Vinter

Guld/Silver -  Hade det stått roséguld hade det kommit först!

Morgon/Kväll - Morgon på helgen och kväll på vardagen. 

Nyår/Midsommar - Blir alltid besviken på midsommarvädret så får bli nyår. Annars är båda trevliga då vi oftast äter god mat och är med vänner/familj. 

Mobil/Laptop

Stad/Landet

Lägenhet/Hus

Bada/Duscha

Sola/Bada

Skräckfilm/Romantisk komedi

Fester/Hemmakvällar - Men någon festkväll då och då är inte helt fel! Inget slår dock hemmamys med ost, kex och vin. 

#1 - Therese ' Babustyle

Wow så fint!

#2 - Ullie

är verkligen inget fan av vinter men kan medge att det är väldigt fint

#3 - Netti Starby

Men oj vad mycket snö du har fått och hos mig regnar det bara. Jag håller med dig om nästan allt i listan. :-D Kramis

#4 - Malin

MEN WOW, hur fint?

#5 - Delila

Åhhh herregud snöö! Här är det bara allmänt grått :(

#6 - https://siliiins.blogg.se/

Dröm med snö!! :)

#7 - Johanna Utterberg

Åh så vad vackert ni har det nu!! :)

#8 - Amanda (Swedish Passport)

Men alltså wow så vackert! Här har det varit regn och mulet non-stop i två veckor så nu har jag nått en punkt där jag blir glad bara av att se solen på bild, haha ;)

#9 - Sara Ekman

Oh så fint <3

#10 - Alice

Åh, så himla vackert! Vill också ha snö här NU!

#11 - Emma Engström

Wow så sjukt vackert det är alltså, åhh! Kan hålla med dig i en hel del punkter faktiskt :D <3

#12 - My Nordqvist

Åh vad fint!!! Här har det snöat och sedan spöregnat, så vi har isbana överallt :(

#13 - Caroline

Vilken fin bild! Vi fick lagom med snö och några minus för några veckor sen men nu är det slask och regn :(

#14 - Astrid

Inte kan du mena att du väljer att duscha över att bada?? VA?? Bada är ju så skönt!

#15 - Annie - Stora Små Äventyr

Men åh vad fint! Jag längtar efter snön! :D

#16 - Frida

Det är så himla fint med vintern när solen skiner samtidigt :)
Kul lista! Största delen tycker vi lika men ett par i slutet tycker vi inte lika på. Jag älskar exempelvis skräckfilmer och föredrar min laptop framför mobilen :)

#17 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★

Åh så fint, här försvann snön ungefär lika snabbt som den kom. Så himla tråkigt, jag håller med hellre lite kyla och sol än slask och mulet :(

#18 - Joanna

Kul med en antingen eller lista 🙂

#19 - Anonym

Åh så mysigt med snö! Vi hade snö under tidig november, men såklart smälte den bort och nu är det såhär trist och grått ute som det brukar vara under november. Man blir inte direkt mer positiv och glad när man kliver ut. Inte piggare heller haha. Önskar vi fick tillbaka vår snö :D

#20 - Flisan

sv; hehe jag med :P

vacker bild :D

Svar: Tack! :)
Linneakin

#21 - Caroline

Nu har vi äntligen fått snö också :)