Ny kaffemaskin

Enda sedan jag började på min nya arbetsplats (för två år sen, hehe) så har jag velat ha en nice kaffemaskin hemma. Den vi har på jobbet gör det absolut godaste kaffet jag någonsin smakat (amatörmässigt då, ej typ barista-kaffe). Så jag har sagt att skaffar jag någon ny kaffemaskin så ska det vara en Jura. 

Min kapselmaskin från Dolce Gusto och min kaffebryggare från Electrolux kan ju slänga sig i väggen nu! Nä men dom har gjort ett strålande jobb, men nu är det dags för en ordentlig maskin som maler bönorna direkt man gör kaffet. Snabbt och enkelt!

(null)
Till höger om kaffemaskinen ser ni favoritdryck nr 2, hahaha. Nä men kaffe och vin är livets drycker. 

Det blev en Jura E60. Vi har E6 på jobbet och ska jag vara ärlig så vet jag inte exakt skillnaden. Vad jag kan se så har våran lite mindre vattentank men annars ser dom typ exakt likadana ut. Kanske E6 är mer anpassad till kontor och företag. 

En viktig detalj är även kaffet! Billigt kaffe smakar billigt. Satsa på ordentliga kaffebönor så blir det mycket godare. Jag kör alltid ekologiska kaffebönor och gärna Arvid Nordquist. Finns ingen bättre doft än den när man öppnar en ny påse med kaffebönor. 
#1 - Netti Starby

Vilken fin och jag skulle också vilja ha en kaffemaskin. :-D Kramis

#2 - Lisa

En sån skulle jag också vilja ha. Håller med dig kaffebönor luktar verkligen ljuvligt :)
Ha en fin lördagskväll kram <3

#3 - Heléna

Ja, vad vore livet utan kaffe, vatten och vin - kroppens livsnödvändiga drycker 😁
Härligt med en ny kaffemaskin - det är verkligen skillnad på kaffe och kaffe (säger jag som verkligen ÄLSKAR kaffe). Hoppas du får en riktigt fin helg! Kram 💖

#4 - Ullie

ja den va ordentlig o jätte snygg men man får väl sprar till den ett tag me det priset men så snygg och se på oxå

#5 - Hemma Hos Felicia

åh så lyxigt med en ny kaffemaskin!! Alla kaffefantaster borde nog investera i en sådan! :)

#6 - Emma

Åh vad nice. Gott kaffe är verkligen viktigt!

#7 - Alice

Åh, vilken maskin ju, gott kaffe är ju så najs! ^^

#8 - Emma Engström

Åhh en kaffemaskin är verkligen en dröm för mig att ha, sån lyx ju!! KRAM <3

#9 - enna

Vad kul! Har själv tänkt på att köpa en kaffe kapselmaskin :)

#10 - Henrik Olsson - Föreläsningar

En kaffemaskin är aldrig fel :)

#11 - Sjli

Tjusig! Jag har bara kaffebryggare nu, men den är mitt liv typ 😂

#12 - Denise Taylor

Kaffe är ju livets dryck! Hatar att mina smaklökar för kaffe är kaos nu under graviditeten haha :P

#13 - Johanna Utterberg

Åh så kul med ny kaffemaskin! :) Haha håller med om att vin och kaffe är livets drycker!

#14 - Carro

dricker inte kaffe men har hört att kaffen blir så mycket godare ut sådana här maskiner hehe :D

#15 - Sara

Kul att du nu unnade sig en ny :)

#16 - Carolina

Underbart när man kostar på sig en ordentlig kaffemaskin! Jag kan tänka mig att det smakar godare att mala ned bönor direkt än att köpa i pulver :D

#17 - Jasmine

Kul att du har införskaffat en kaffemaskin som du är nöjd med!

Svar: Tack, glad att du gillade tårtan till min syster.
Hoppas att tårtan till din sambo smakade gott.

Kram

#18 - Malin Tarvainen

Wow, den verkar jättebra! Kram

#19 - Malin

Åh vad härligt med en riktig kaffemaskin! Snygg är den också.