Hitta ut

(null)

Eftersom jag hittills varit hemma hela semestern så måste jag ju hitta på saker utanför lägenheten så man inte blir galen av att bara sitta inomhus hela tiden. Och eftersom vädret inte inleddes på topp så har man inte kunnat hänga på stranden precis. 

Dock har det varit ett ypperligt tillfälle att köra Hitta ut. En slags orientering för allmänheten som gör att folk ska bli mer aktiva. Dessutom får man se sin egen stad mer än vad man annars gjort. Man laddar ner appen på mobilen och kollar på kartan var alla "checkpoints" finns och sedan letar man upp dom. 

Vissa kontroller är enklare och finns i bostadsområden och vissa finns på mer skogslika terränger. Dom är markerade i olika färger beroende på hur lätt/svårtillgängliga dom är. 

Hertsö träsk var väldigt fint:
(null)
(null)

Här är vi ute vid Kallax och nära sandgroparna. 
(null)

Högst upp på ett berg i Alvik hade vi bra utsikt. 
(null)


Protips: 
- Om ni ska köra detta i de skogslika terrängerna - var inte snål med myggmedel!
- Det var även enklare att ha stövlar på vissa kontroller. 
- Vill ni börja enkelt så tar ni de gröna/blå kontrollerna mitt i stan typ. 
#1 - Emma Engström

Åh det skulle bara sprätta och klia i kroppen på mig om jag var inne hela tiden, vill alltid ha något att göra haha! :D Men vad mysigt det lät, så kul att få komma ut i naturen :> KRAM

#2 - Carolina

Härligt att dem satt upp sådant här för att folk ska bli mer aktiva! Super bra ju om man vill komma ut mer men inte direkt vet vad man vill göra :D

#3 - Marie

Ohh så härligt det ser ut

#4 - Hilma Eklund

Att vara ute i naturen är verkligen bland det bästa som finns. Lugnet och lättnaden är svår att hitta någon annanstans tycker jag ❤️ Kram fina du!

#5 - Johanna Utterberg

Så rolig grej ändå, har förstått att många kör det! :) Hoppas vädret vänder!

#6 - Josäfin Andersson

Ser så härligt ut!! :D Och myggmedel är ju DET VIKTIGASTE hahaha

#7 - Enna

Såå mysigt och skönt att komma ut😊

Svar: Ja verkligen!:)
Linneakin

#8 - Louise

Lät inte alls fel!:D

#9 - Biggeros

Helt klart så lär man känna sin hemstad mycket bättre denna hemester. Vilken naturfrossa!!

#10 - https://siliiins.blogg.se/

Mysigt!!

#11 - Alice

Åh, vilket bra tips! Det vill jag kika in! <3

#12 - Jasmine

Vilken fin miljö!
Hoppas att du har haft en fortsatt fin sommar.
Kram

#13 - Ullie

vi håller på med geocaching samma ungefär bra så man kommer ut

#14 - Frida

Nej vad roligt! Den appen måste jag spana in!

#15 - Amanda (Swedish Passport)

Men åh så kul! Älskar verkligen Hittaut och har hittat en massa fina platser jag inte varit på innan genom det :D