Locka håret utan värme! (Med strumpor)

(null)

Som dom flesta vet så är plattången väldigt skadligt för håret om man använder den för ofta. Men hur bra är det då inte att man kan göra lockar på ett skonsamt sätt utan att använda någon form av värmetång i håret? Allt du behöver är några strumpor! Eller skärpet på en badrock om du vill ha ännu lockigare. 

Jag har testat detta två, tre gånger och kommit fram till att jag vill ha större lockar bak (därav tjocksocken) och lite tightare framme vid ansiktet (vanliga sockar). 

Så här gör du:
1. Jag gör alltid detta i nytvättat hår. Jag sätter i mina hårprodukter i fuktigt hår (volymmousse i hårbotten, värmeskydd och leave-in-kräm i längderna och hårolja i topparna). Sedan fönar jag det helt torrt. 
2. Jag delar upp håret. En ganska stor sektion bak samt två lite mindre fram (som jag vill ha lite lockigare). 
3. Sen snurrar jag runt håret i strumpan. Tar inte allt hår på en gång utan börjar med en slinga och sen tar med en slinga till varje varv tills jag har allt hår runt. Fäster håret längst ner med en snodd. 

(null)

4. Runt tjocksockan där bak snurrar jag åt båda hållen så lockarna går åt olika håll. Där fram snurrar jag bara allt bort från ansiktet. Ni kan söka på youtube om ni vill se rörligt material. 

(null)

5. Sedan går jag och lägger mig och tar ut det när jag vaknat. Eller när jag gjorde det här en lördag morgon/förmiddag gick jag runt i det i ca 5-6 timmar innan jag tog ut det. 

(null)
(null)

#1 - Netti Starby

Vilket bra tips och det där måste jag testa. Snygga lockar det blev! <3 Kramis

#2 - Flisan

sv: nä tre fast tredje var uppdelade i två så dem kallde det 3a och 3b :P

Svar: Aha såpass :)
Linneakin

#3 - Celine

Såg det där på youtube här om dan! Blir ju riktigt bra!

#4 - Lisa

Vilket bra tips. Det blev ju jättefint :)

Kram

#5 - My Nordqvist

Wow vilket bra tips!!! :D

#6 - ajlimullersandvik.blogg.se

SMART och det blev ju jättefint :D jag ska till frisören om 40 minuter och jag ser såååå fram emot det, ska klippa bort nästan allt hade jag tänkt :D

#7 - Johanna Utterberg

Men åh vilket smart trick! :D

#8 - Emma Engström

Nej men hallå vad häftigt ju?! Det här har jag aldrig sett haha, men vore ju himla kul att testa för att se hur det blir :D KUL! <3

#9 - enna

Så snyggt! Jag har testat något liknande men mina lockar höll inte :/

Svar: Jag testade först med bara tjocksockar men det höll inte alls. Så tog mindre sockar framtill. Men sen har jag Hairtalk som gör att all styling håller så mycket bättre. :) Plus sätter i bra produkter med stadga och fönar in dom innan jag snurrar upp håret. Så om du inte har provat det så kan jag rekommendera det. Men synd att dom inte höll när du testade!
Linneakin

#10 - Heléna

Wow - så fint det blev!!! Tack för tipset! Hoppas du får en riktigt fin kväll! Kram 💖