Bruns Växa-kit

Efter att jag slutat amma kommer jag säkert tappa en hel del hår, så vad passar då inte bättre än att försöka boosta igång hårväxten i förebyggande syfte. Jag ska köra ett par månader med detta växa-kit från Bruns. 

(null)

Bruns är ett ekologiskt märke från Sverige, och jag har ett balsamspray och inpackning från dom sen tidigare, som jag verkligen älskar. Nu har jag en paus från Hairtalk så därför kan jag passa på att prova mer eko. Detta kit är en nyhet som ska stimulera igång vilande hårsäckar samt förlänga den aktiva fasen så det känns som att håret växer mer. Det är alltså ingen mirakelkur för att få längre och tjockare hår helt magiskt, utan den jobbar på det som redan finns. 

Så här kommer min hårvårdsrutin se ut kommande månaderna (det behövs användas ca 5månader för att påverka de nya stråna som växer ut, men man kan känna en skillnad redan efter 1-2månader):

Steg 1: Jag kommer börja borsta håret/hårbotten i olika riktningar under någon minut. Massage sätter igång blodcirkulationen  vilket är bra för att väcka igång trötta hårsäckar. Helst ska man använda en svinborste, men jag kör med min wet brush som jag har hemma. 

Steg 2: Sen hoppar jag in i duschen och då är det detta shampo som gäller. Jag ska noggrant massera in det i hårbotten (ej längderna!) och låta det verka 2-3minuter och sedan skölja ur. Jag schamponerar alltid två omgångar för att få extra rent, så det är andra omgången jag låter den verka lite längre.

(null)

Steg 3: Efter shampot är det denna hårmask som gäller. Den ska jag använda 2-3gånger i veckan, vilket är så ofta jag tvättar håret. Den ska verka 15min, men där känner jag att jag säkert kommer slarva lite när jag har en bebis som väntar på en. Så MINST en gång i veckan kommer jag köra det, resten av gångerna har jag i den så länge som jag hinner. Jag kan även använda den som nattmask, men det kommer jag nog inte göra så ofta. 

(null)

Steg 4: I handdukstorrt hår kommer jag spraya denna leave-in-produkt i hårbotten. Detta växavatten kommer jag också använda 2-3 gånger i veckan, efter varje hårtvätt. Jag kommer även boosta på i torrt hår ibland, samtidigt som jag varvar med mitt balsamspray (från samma märke) på längderna. 

(null) 

Ska bli så spännande att se om jag känner eller ser någon skillnad. Jag är alltid lite skeptisk till såna här produkter, men Xlash funkar till exempel superbra på mig, så jag ger allt en chans!

Tog lite före-bilder så ska bli spännande att utvärdera detta sen! I övrigt kommer jag undvika att både föna och locka håret (med undantag för jul/nyår) samt använda andra stylingprodukter. 

(null) 

#1 - lisa

Verkar vara bra produkter . :) Ha en fin helg Kram

#2 - Netti Starby

Oj vilka spännande produkter och hoppas att dom kommer att hjälpa. Kramis <3

#3 - Celine

Oj jag visste inte att man tappade hår när man slutar amma!

#4 - https://siliiins.blogg.se/

Spännande att höra om resultat sen :)