Colors

Det är lite roligt hur både smink och ljus kan få ens ögon att ändra ögonfärg nästan helt. På vissa bilder kan jag ha riktigt blå ögon och på andra bilder är dom helt gröna. Eftersom jag har en blandning av blått och grönt så beror det nästan lite på vad jag har för ögonskugga. Har man kontrastfärger kommer ögonfärgen fram bättre. Blåa poppar till exempel när du sätter orange ögonskugga. Även rött kommer att ta fram det blågröna. 

Är du dock en varmare grön (mer mot gul/brun) så kommer ögat fram bäst genom att ha en lila ögonskugga. Och för brunögda är det blått som gäller.

Självklart behöver man inte låsas fast till någon viss färg utan du ska ju sminka dig som du vill, helt klart. Jag tycker bara det kan vara lite roligt att tänka på detta om du någon gång skulle vilja framhäva din ögonfärg lite extra.
#1 - Johanna Utterberg

Så fin sminkning! :)

#2 - Kattis

Min frisör sa också att jag ska använda blått eftersom jag är brunögd...men det är tyvärr inte så ofta jag gör det!😛

#3 - Kashayas

Snygg makeup!

#4 - EM

Vad fint du har sminkat dig

#5 - hanna

önska jag hade blå ögon tycker det är sååå vackert!

#6 - Amanda

Åå vad fint det var<3

#7 - MALINDENISE

Bra tips!!

#8 - NICOLE

Ja det är verkligen kul med färger och ljus :)

#9 - Bella

Du passade så bra i den nyansen!

#10 - My

Så fint :)

#11 - cecilia

har grön/bruna ögon.. så är de väldigt ljust ute är dom verkligen gröna, annars bruna! :) coolt dee där!

#12 - Jasmine

Ögonskuggan som du valde på bilden passar dig bra! Vacker sminkning. :)

(Sent) Svar: Tack för din kommentar.

Trevlig helg!
Kram