Sirapskakor med chokladbotten

Jag brukar alltid ha sirapskakor hemma. Perfekt kaka att bjuda på till kaffet när man får besök. Denna gång provade jag att göra dom med en liten tvist, nämligen med choklad i botten. Gjorde två med mjölkchoklad och en med daim.
 
Sirapskakor med mjölkchoklad
 
100g smör, rumstempererat
1 dl strösocker
2,5 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1 msk ljus sirap
 
ca 300g mjölkchoklad
 
1. Sätt ugnen på 175 grader. Rör ihop smör och strösocker. Tillsätt de torra ingredienserna och sirapen och arbeta snabbt ihop allt till en deg, som du sedan delar i tre delar.
 
2. Lägg ut tre rader med mjölkchokladbitar, ca 25cm långa, på en plåt med bakplåtspapper.
 
3. Rull ut längderna, ca 25cm långa. Lägg dem ovanpå raderna med chokla och platta till dem med fingarna.
 
4. Grädda längderna mitt i ugnen i 13-15min. Skär dem i sneda bitar medan de fortfarande är varma och låt de sedan svalna på plåten.
#1 - Netti Starby

Så galet gott! :-D Kramis

#2 - Emma Fernhagen

Åh vad gott!

#3 - jessy

Åh, va sugen jag blev!

#4 - Anita

Lät ju inte alls dumt :D

#5 - Alice Lindström

mums vad gott!

#6 - Celine

Åh men gott!

#7 - JoJo

åh det låter gott! :D

#8 - Annie

Dem ser goda ut :)
Hoppas du får en bra tisdag! :)

#9 - Carro

Åh vad gott! :)

#10 - Denise

Oj så gott! :D

#11 - Johanna Utterberg

Men åh så smarrigt, det måste jag göra!! :)

#12 - Maria at Inredningsvis

Men MMM vad gott:) tacakr för receptet och på hösten vill man ju bara tröstäta haha :)

Idag är det inredningsbutiker tips på bloggen:)

Ha en toppendag!

LOVE Maria