Cykeltur & 5 fakta om mig

(null)(null)
(null)
Jag hann få lite sol imorse när jag satt ute på balkongen men sen har det varit lite halvdant resten av dagen. Jag har passat på att rensa garderoben och bytt ut vinterkläderna till sommarkläderna. Så skönt att få det gjort! Vid tre-tiden tog jag en cykeltur till stan och mötte upp min mamma och syster för en fika på det rätt så nya fiket Le Croissant. Nu ska jag ta det lite lugnt innan det blir middag och VM-finalen i hockey. 

Sen tänkte jag att vi köra en sån här 5 fakta om mig. Jag tycker det är superkul att läsa dom inläggen på andra bloggar!
 
5 fakta om mig:
 
1. Jag får lite smått panik om jag sover bort halva dagen. Även när jag är ledig ställer jag klockan på typ 7-8 och jag gillar att alltid göra lite städning och måsten innan jag sätter mig ner vid tio-tiden och chillar. Jag absolut hatar att sova länge. Får ingen ro och mår bara dåligt av att veta att jag "slösat" värdefulla morgontimmar på det, haha. Jag och kollegan var på gymmet 06.30 på kristi himmels när vi var lediga och det var ett såå skönt sätt att starta dagen på. 
 
2. Jag är livrädd för getingar, humlor och bin. Det är det absolut värsta med hela sommaren. Nu går det hyfsat bra att vara ute på balkongen men jag vet att snart kommer det mer och mer insekter fram. Så fort jag ser en så får jag panik och springer in/iväg. Sen kan det dröja 15-20min innan jag varvat ner och kan gå ut och sätta mig igen. 
 
3. Jag älskar mat! Hade nog aldrig kunna bli sådär fit och "deffad" som jag vill bli eftersom jag älskar mat alldeles för mycket. Måste äta alla måltider + mellanmål under dagen annars blir jag väldigt hangry. Förstår inte dom som kan skippa frukosten helt!? 
 
4. Jag måste alltid dra ut alla kontakter. Förstår inte hur min sambo kan ladda mobilen fullt, dra ut mobilen, men lämna sladden kvar i uttaget!? Samma sak med vattenkokaren och brödrosten. När man använt dom så drar man ur kontakten. Även om man inte stoppar undan dom i skåpet. Jag ville till och med dra ur alla kontakter i hela lägenheten när vi skulle till stockholm i vintras även fast det inte ens kan åska då.
 
5. Jag älskar "att-göra"-listor. Så fort jag är ledig så skriver jag alltid upp allt jag ska göra. Det gör jag kvällen innan, så på morgonen direkt när jag vaknar så börjar jag bocka för alla saker. Det kan vara allt från tvätta och laga middag till att dammsuga och gå på stan. Allt jag ska göra skriver jag ner. Gillar att alltid ha något att göra varje dag och med listor så känner jag att man inte kan glömma bort det eller skippa det. 
#1 - Netti Starby

Usch jag är också livrädd för getingar och bin :-D Kramis

#2 - Alice Lindström

Roligt läsning :)

#3 - Alice Lindström

Roligt läsning :)

#4 - Alice

Det är ju så skönt att rensa garderoben! ^^ Jag är likadan med att sova bort dagarna, och ääälskar också listor, haha! Är likadan med vissa kontakter med, har några jag alltid vill dra ut när jag lämnar hemmet, haha!

#5 - Linnéa

Jaaa men gör så, säsong 2 är grymt bra 😋

#6 - Linnéa

Jaaaa men se säsong 2, superbra 😋

#7 - Josäfin Andersson

förstår inte heller folk som inte äter frukost, JAG SOMNAR OCH DRÖMMER OM VAD JAG SKA ÄTA??? haha älskar frukost

#8 - Henrik Olsson - Föreläsningar

Ja, man får vara försiktigt med att lämna vissa kontakter i uttagen!

#9 - Henrik Olsson - Föreläsningar

Ja, man får vara försiktigt med att lämna vissa kontakter i uttagen!

#10 - ullie

hi hi ja e som gubben din drar aldrig ur laddaren =) va oxå molnigt här en sväng innan men sen finare igen

#11 - ullie

hi hi ja e som gubben din drar aldrig ur laddaren =) va oxå molnigt här en sväng innan men sen finare igen